interview Simone Breukink

De musical ‘Petticoat’ is een unieke, Nederlands productie die te zien is in verschillende theaters in Nederland en steeds weer volle zalen trekt. Deze Nederlandse feelgood musical met prachtige jaren ’50-muziek van Henny Vrienten is bijzonder vanwege het verhaal en de herkenbare personages die sterk uitgediept zijn, maar ook vanwege de topcast waaronder Freek Bartels en Chantal Janzen. Ook de ensemblerollen mogen niet onderschat worden, want zij dragen mede deze show! Eerder sprak Mjoesical.nl al met Kelvin Wormgoor over deze productie en nu is het de beurt aan Simone Breukink om te vertellen over haar rol in Petticoat.

Wat is er zo leuk aan de voorstelling Petticoat in het algemeen en aan jouw rol daarin?
Petticoat is zo gaaf, omdat het helemaal from scratch is bedacht. Hierdoor krijg je als cast de kans om alles zelf te creëren. Het speciale van mijn rol in Petticoat is dat ik een swing ben. Dit betekent dat ik als een soort van vliegende kiep fungeer als iemand uit het ensemble afwezig is.”
Is het moeilijk om verschillende ensemblerollen te spelen? En heb je een favoriete ensemblerol?
“Het kan heel verwarrend zijn aangezien je soms hele dansen in spiegelbeeld moet kunnen dansen. Mijn favoriete plek is denk ik die van Anne Deliën. Zij speelt een van de Petticoats. Deze plek vind ik leuk, omdat er veel meerstemmig in gezongen wordt.”
Welke (hoofd)rol in Petticoat zou je graag willen spelen?
“Natuurlijk zou ik graag de rol van Chantal Janzen (Patty Jagersma) willen spelen, but her shoes are hard to fill…”
Wat is je favoriete scène uit Petticoat en waarom?
“Ik vind de auditie scene heel leuk aangezien ik daar (vind ik) een leuk typetje speel.”
Gaat er wel eens iets mis tijdens de voorstelling? Wat is de grootste blunder die jij ooit hebt gemaakt?
“Mijn blunder is notabene gebeurd op de première! Het drukknopje van mijn dansschoen ging tijdens de opening los, toen heb ik deze uitgeschopt richting coulissen en verder op één blote voet gedanst.”
Is er een rol die je nog graag een keer zou willen spelen? En zou je daarvoor weer meedoen aan een programma zoals ‘Op zoek naar Mary Poppins’?
“Er zijn een aantal mooie rollen die ik graag zou willen spelen. Als ik voor een van deze rollen weer aan een programma mee zou moeten doen, zou ik daar niet heel lang over nadenken. Ik heb namelijk goede herinneringen aan ‘Op zoek naar Mary Poppins’ over gehouden.”

Eerder sprak Mjoesical.nl met Kelvin Wormgoor, een collega van Simone. Wij vroegen hem wat hij een geschikte rol zou vinden voor Simone. “Ik zie haar wel als Glinda in ‘Wicked’,” vertelt Kelvin. “Maar ook in ‘Light in the Piazza’ in de rol van Clara Johnson. Deze laatste productie is niet heel erg bekend, maar heeft prachtige muziek en een mooi, grappig verhaal.” Kelvin is ook vol lof over Simone: “Het leuke aan Simone is dat ze altijd vrij nuchter is. Een fijne collega om mee te werken en ze staat met beide benen op de grond. Simone heeft een geweldige stem, waar ze veel mee kan en ook kan zij goed dansen en spelen.” Andersom is Simone ook erg blij met Kelvin als tegenspeler. “Kelvin heeft elke keer wel weer een leuke nieuwe spel ingang in een scene. Hij is heerlijk als tegenspeler.” En op de vraag welke rol voor Kelvin geschikt zou zijn, antwoordt Simone: “De rol van Gabriel in Next to Normal zou hem goed passen, denk ik.”

Wat Kelvin en Simone straks na Petticoat gaan doen weten we nog niet, maar voorlopig kunnen we nog van ze genieten in de musical Petticoat, misschien wel de leukste musical op dit moment die iedereen gezien moet hebben! Ga kijken nu het nog kan! Petticoat is nog te zien tot eind juli in verschillende theaters in Nederland. Kijk voor de speellijst op www.musicals.nl/petticoat

Reacties zijn gesloten.